×
سیاسی
شناسه خبر : 41893
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1398/11/15 ساعت 21:24

به همت شرکت کروز، ECU نسل 5 در کشور تولید می شود

جمعی از خبرنگاران از خطوط تولید شرکت کروز بازدید کردند و در ادمه نیز مدیران ارشد این مجموعه در نشستی دوستانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 به گزارش نورنیوز- به همت شرکت کروز، ECU نسل 5 در کشور تولید می شود به گزارش خودروکار، حمید کشاورز مالک شرکت هلدینگ کروز و تدبیر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وجود خودروهای ناقص در کارخانه و اینکه تصمیم کروز برای تامین قطعه این خودروها چگونه خواهد بود گفت: خودروساز اصرار دارند تا خودروها را علیرغم اینکه کمبود قطعه دارند، تولید کنند و هم اکنون برخی قطعات همچون باطری، کمربند ایمنی، پمپ هیدرولیک، مجموعه کامل چرخ، ریل تنظیم کمربند، عایق ضدآب، صندلی و دستگیره، کاتالیست ،فندک، جک و قطعاتی نظیر اینها با کمبود مواجه است و خودروسازان علیرغم اینکه این کمبود را می دانند، باز هم اصرار دارند که تولید خودروهای ناقص را ادامه دهند. استدلال خودرو ساز این است که خودرو با کسر قطعات را تولید می کنم اما در کارخانه قرار می دهم .

این استدلال ممکن است اشتباه باشدچرا که اگر سرمایه از یک بخش بیشتر شود باعث می شود تا قطعه ساز و خودرو ساز با مشکل روبرو شوند. وی همچنین در خصوص میزان مطالبات خود از خودروسازان تصریح کرد: مجموعه مطالبات ما از دو خودروساز حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و خودروسازان نمی توانند به صورت هفتگی و ماهانه مطالبات را پرداخت کنند، و وضعیت به گو‌نه ای شده که ما از بانک ها با اعتبار خودمان تسهیلات می گیریم تا خودروسازان بدهی ما را پرداخت کنند. این موضوع را برای کمک به صنعت خودروسازی کشور انجام می دهیم. کشاورز کل قطعات کسری دو خودروساز را یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه اعلام و تصریح کرد: از این میزان 23% از قطعات مربوط به کروز است که سهم هرخودروساز ۳۰۰ هزار قطعه است.

وی افزود: خودروساز باید برای تولید قطعات کسری منابعی پیش بینی کند تا این خط تولید علاوه بر تولید روزانه نسبت با تولید قطعات خودروهای ناقص نیز اقدام کند. کشاورز همچنین افزود: در دوره مدیریت قبلی شرکت ایران خودرو پروژه سنگین خودکفایی پژو ۲۰۶ تعریف شد و توانستیم در مدت ۶ ماه نسل جدید این خودرو را ساخته و وابستگی ۱۲۰۰ یورویی را به صفر برسانیم. در بازه زمانی بین سال های ۹۱ تا ۹۶ ارز قیمت واقعی نداشت و ارزان در اختیار صنعتگران قرار گرفت، به این ترتیب کمر همت به نابودی صنایع کشورمان زدیم. وی در ادامه گفت: مشکل عمده صنعت خودروسازی ناکافی بدون اعتبارات ریالی، بالا بودن قیمت ارز و فرآیند طولانی تخصیص ارز و رساندن پول به شرکتهای خارجی است. وی درباره مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه کروز میزان زیادی ارز دولتی دریافت کرده است، تاکید کرد:در سال ۹۶، که شرایط عادی بود و ارز دولتی مطرح نبود ۲۷۰ میلیون یورو واردات مواد اولیه داشتیم، در سال ۹۷، ۹۰ میلیون یورو واردات مواد داشتیم که کمتر از یک سوم ارز مورد نیاز بوده است.

وی در خصوص خط تولید ecu گفت: خطوط تولید ecuنسل 4 در حال تولید است و ecu نسل 5 نیز در حال تست است که در ظرف 2 تا 3 ماه آینده برای تولید انبوه آماده می شود که دیگر نیازی به واردات ecu به کشور نیست. در این مراسم مهندس سخا مدیرعامل شرکت کروز با اشاره به 12000 هزار نیروی شاغل در این قطعه ساز گفت: بزرگترین شرکت قطعه ساز کشور هستیم به این جهت که نخواستیم با ایجاد شرکت های زیر مجموعه از بهره وری با هزینه های سربارعقب بمانیم و هیچ گونه تا بحال کاهش نیرو نداشتیم اگر چه کسانی به دنبال آن هستند تا با آوردن قطعات از خارج از کشور و ارائه به خودروسازان منفعت حاصل کنند ولی کروز با داخلی سازی قطعات و استفاده از توان مهندسین و متخصصین داخلی 150 پروژه خود کفایی تعریف کرده که عمده آنها باعث ساخت اجزاء قطعات شده است.

مدیر عامل کروز با اشاره به واحدهای تحقیق و توسعه در داخل شرکت کروز که هر بخش به طور جداگانه در حال کار است گفت: در شرکت کروز حتی واحدی داریم که مهندسین داخلی دستگاههای مورد نیاز خط تولید را طراحی می کنند و به ساخت آن می پردازند در حال حاضر به جرات میتوانیم بگوییم در میان قطعه سازان داخلی با فاصله بیشترین فعالیت در طراحی و ساخت تجهیزات خطوط فعالیت می کنیم و در این شرکت آنچه تولید می شود با برترین کیفیت تولید می گردد و به همین جهت است که هیچ قطعه وارداتی توان رقابت با تولیدات کروز را نداشته است. مهندس یوسفی مدیر فروش کروز در نشست خبر نگاران با اشاره به این که تعدادی از سفارش های خودروسازان در ماه های اخیر پس از عدم تامین دیگر تامین کنندگان به کروز داده شده گفت: از مجموع 16 قطعه ای که با کسری خواب خودروهای تولیدی در خطوط تولید ایران خودرو شده مربوط به شرکت های دیگر تامین کننده و حتی یک شرکت در مالکیت ایران خودرو هم است.

لذا کسری قطعات در مرحله ای از کانال های دیگر نیز تامین نشده و به اشتباه همه کسری ها را به عهده کروز اعلام نموده اند. البته ما حاضریم جبران عقب ماندگی دیگر شرکت ها را نیز انجام دهیم و ارائه اطلاعات نادرست از سمت کسانی که خود در تامین قطعات خودروهای مانده در کف کارخانه مقصر هستند به نظر بنده یک کار غیر اخلاقی است. مهندس سخا در قسمتی دیگر از این مصاحبه با اشاره به مصاحبه هایی که از سوی بعضی از اعضای انجمن قطعه سازان صورت گرفته گفت: این افراد نباید عدم توفیق خود را در داخلی سازی قطعات به عهده دیگر شرکت ها بیاندازند باید یادشان بیاید زمانی که می توانستند به داخلی سازی توجه کنند و از خارج از کشور قطعه وارد کردند باعث عقب افتادگی تکنولوژی امروزشان شده است.

سخا در آخر گفت: برای کمک به صنعت خودروسازی سیاست کروز تولید و داخلی سازی است و می دانیم این حرکت حتما در خود کفایی صنعت خودرو تاثیر گذار است و خروج از این بحران ها توجه به متخصصین داخلی و دانشگاهیان است و همانطور که کروز هم اکنون از این هدیه الهی در کشوربه خوبی استفاده می کند و با همکاری دانشگاهها توانسته به عمق داخلی سازی برسد.


نورنیوز
نظرات

آگهی تبلیغاتی
آخرین اخبار
رکوردی تازه در میزان مصرف برق کشور
هند به حمایت مالی از روسیه متهم شد!
حمله پهپادی یمن به اهداف صهیونیستی
عضو کمیته استیناف: پرونده ساپینتو به ما مربوط نیست!
تأمین مالی بازار سرمایه با مشارکت بانک‌ها کلید خورد
محسن رضایی: اسرائیل با اقداماتش دشمنی‌اش با کل منطقه را نشان داد
قاچاقچیان سوخت به 90 سال حبس محکوم شدند
درخشش کوراش‌کاران ایران با 7 مدال آسیایی در کره جنوبی
گزارش تصویری | دومین روز سفر رئیس جمهور به پاکستان
کشف 844 ریزپرنده قاچاق در بوشهر و تهران
عکس های منتخب جهان، 3 آگوست 2025
عنوان نایب قهرمانی جهان به آزادکاران نوجوان ایران رسید
پزشکیان: ایران و پاکستان دوست روزهای سخت یکدیگر هستند
وزارت امور خارجه هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کرد
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد؛ تاسیس شورای دفاع کشور تصویب شد
پاپ با جوانان غزه ابراز همدردی کرد
برای پاسخ به فعال‌سازی مکانیسم ماشه با چین و روسیه هماهنگ هستیم
سازمان توسعه تجارت: واردات سگ و گربه کذب است
حذف 4 صفر از پول ملی نهایی شد؛ «ریال» ماند، «تومان» حذف شد
سقوط قیمت مسکن در شمال تهران؛ خریداران عقب‌نشینی کردند
تهدید هسته‌ای ترامپ؛ آشکارشدن ترس از شکست در اوکراین
شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی دیگر به بن گورین نمی آیند
چهارشنبه ها به مدت 2 هفته در اصفهان تعطیل شد
کمیسیون اجتماعی همچنان به دنبال تعطیل کردن پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت‌کاری در هفته
تا 10 روز آینده 50 همت از مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود
معاون اول رئیس جمهور: عملکرد دولت چهاردهم باید شفاف به مردم گزارش شود
وزیر جهادکشاورزی: تعاونی‌ها بازار برنج را به دست می‌گیرند
حماس و جهاد اسلامی خواستار واکنش فوری امت اسلامی شدند
استعفای صدیقی، بهنگام یا دیرهنگام؟
قیمت دلار و سایر ارز ها امروز یکشنبه 12 مرداد 1404
فوران آتشفشان پس از 6 قرن سکوت+فیلم
ایران در پنجمین سال خشکسالی؛ بارش‌ها 41 درصد کاهش یافت
حکم قطعی اعدام برای متهم ردیف اول پرونده رضایت خودرو
چگونه از کلاهبرداری‌های اینترنتی در سفر اربعین جلوگیری کنیم؟
نوراینفو | نکات سلامتی و تغذیه‌ای بریا حضور در پیاده‌‌روی اربعین
ایران در رتبه 97 کیفیت اینترنت؛ افت سرعت و اختلالات اینترنت ادامه دارد
آیین‌نامه جدید بانک مرکزی درباره تحول در سیستم وثیقه‌گذاری بانکی
طرح مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به دولت فرستاده شد
قیمت خودرو امروز یکشنبه 12 مرداد 1404 + جدول قیمت‌ها
ایران و پاکستان 12 سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند
نتانیاهو با خلبانان اسرائیلی جنگ 12 روزه عکس گرفت؛ ایران نام و آدرس آن‌ها را منتشر کرد
4 مورد از تسهیلات ارزی برای واردات کالاهای اساسی اعلام شد +جزئیات
یاسر آسانی به استقلال پیوست
تصاویر منتشرنشده از حمله اسرائیل در مستند «به وقت اوین»؛ شهادت سربازان 18 تا 19 ساله
بولتون: ترامپ حتی نمی‌داند زیردریایی‌های هسته‌ای چگونه کار می‌کنند!
بن‌گویر در کنار تعرض‌ شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی +فیلم
آیت‌الله سیستانی نصب تصاویرش در مسیر پیاده‌روی اربعین را منع کرد
فرصت‌‌های همکاری با اسلام‌آباد
کاهش تعداد برگه‌های دسته چک؛ حرکت به‌ سوی حذف چک‌های کاغذی
ایران‌هراسی نسخه انگلیسی؛ فریب افکار عمومی با دروغ هسته‌ای
X
آگهی تبلیغاتی