×
اقتصادی
شناسه خبر : 221567
تاریخ انتشار :

گزارش میدانی از هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران

تبریز میزبان شیرین‌ترین رویداد سال شد+فیلم

هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران با حضور برندهای شاخص کشور در شهر تبریز در حال برگزاری است. شرکت زرکام با ارائه محصولات متنوع و جدید و غرفه آرایی چشم نواز یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها را در این رویداد ملی ایفا کرده است.

نورنیوز-گروه اقتصادی: هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران این روزها به یکی از جذاب‌ترین رویدادهای فرهنگی و اقتصادی  در شهر تبریز تبدیل شده است؛ جایی که برندهای نام‌آشنای ایرانی از جمله زرکام ، شونیز، مینو، نظری، پگاه، حاج عبدالله و تافی‌ هر یک با طراحی‌های چشم‌نواز محصولاتشان، چهره‌ای متفاوت به سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز داده اند. از در اصلی سالن امیرکبیر که وارد می‌شویم، گویی پا به دنیایی پر از رنگ، مزه و خاطره گذاشتیم. سالن پر از غرفه‌های شرکت‌های معروف ایرانی‌ست. شکل و شمایل برخی از غرفه‌ها آنقدر جذاب و دیدنی ست که بازدیدکنندگان را به دنیایی از طعم دعوت می‌کند. تقریباً همه شرکت‌های ایرانی ترجیح داده‌اند، غرفه‌های بزرگی داشته باشند. آن‌ها داخل غرفه‌ها میز و صندلی چیده‌اند و از بازدیدکنندگان می‌خواهند تا وارد غرفه شوند، کمی بنشینند، چای بنوشند و در کنار آن شیرینی یا شکلاتی تست کنند. تقریبا همه بازدیدکنندگان هم دعوت غرفه‌داران را می‌پذیرند تا دقایقی را در کنار صاحبان شرکت‌های بزرگ سپری کنند. در این نمایشگاه هر محصولی که بخواهید پیدا می شود، از شکلات‌های سنتی تا ویفرهای مدرن، از بیسکویت‌های نوستالژی دوران کودکی تا کیک‌های خاص برای مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌ها ، همه‌ محصولات این نمایشگاه، خاص و خاطره‌ساز است. با این حال تنها جذابیت این نمایشگاه محصولات شرکت‌های داخلی نیست؛ بلکه شور و اشتیاق مردم نیز فضای نمایشگاه را گرم‌تر کرده است. برخی خانوادگی به نمایشگاه آمده اند و عده ای هم با دوستانشان. بازدیدکنندگان کنجکاوانه از غرفه داران سوال می‌پرسند، محصولات را امتحان می‌کنند و گاه با مسئولان غرفه‌ها درباره تولید شکلات و بیسکویت گفت‌وگو می‌کنند. فرهاد، دانشجوی دانشگاه تبریز یکی از این بازدیدکنندگان است. او به سمت غرفه‌های مطرح می رود و از کارشناس فروش شرکت‌ها درخواست شکلات میکنند؛ با دقت طعم‌ها را می‌چشد و بسته‌بندی‌ها را نگاه می‌کند. فرهاد درباره علاقه‌اش به شیرینی و شکلات می‌گوید:« من تبریز زندگی می کنم و از بچگی دوست داشتم وارد صنف شیرینی و شکلات شوم با اینکه در دانشگاه مکانیک می خوام اما دوست دارم یک کسب و کار کوچکی در زمینه شیرینی راه بیندازم. پارسال نتوانستم از نمایشگاه بازدید کنم اما امسال آمدم و به نظرم نمایشگاه خیلی خوب است.»

شکلات که سن نمی شناسد در این گشت‌وگذار، آنچه بیش از همه به چشم می‌آید، حس مشترک رضایت از خوش‌طعم بودن محصولات است؛ احساسی که سن نمی‌شناسد و پیر و جوان را عاشق خود کرده است. محمد قاسمی اهل تبریز است و عاشق شکلات . او ۶۰ سال سن دارد، وقتی از شکلات حرف میزند، چشمانش برق می زند، انگار که خاطرات کودکیش دوباره زنده می‌شود:« شکلات و بسکویت که سن و سال نمیشناسد، همه مردم شیرینی و شکلات دوست دارند. به خصوص این شکلات‌‌های جدید را خیلی دوست دارم، ولی حقیقتا اصلا برایم فرقی نمی‌کند که چه محصولی باشد. همین که شیرین باشد، خوب است. برای همین با خانواده به نمایشگاه آمدم تا ببینم چه شرکت‌هایی هستند و البته کمی هم از محصولات را امتحان کنم. خوبی اینجا این است که اجازه میدهند، همه چیز را انتخاب کنیم و با خودمان هم ببریم. ما کلی شکلات گرفتیم. پارسال هم بودم. امسال هم که متوجه شدم نمایشگاه در تبریز برگزار میشود، دوباره با خانواده آمدیم.» مدیر فروش یک شرکت تولیدی شکلات در تبریز هم می‌گوید:« مخاطبان ما همه مردم هستند، پیر و جوان شیرینی استفاده می‌کنند و خوب ما خوشحالیم که در چنین رویداد مهمی در شهر خودمان است. مردم تبریز خیلی شیرینی دوست هستند. تبریز بازار بسیار خوبی برای محصولات با کیفیت است و این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط مستقیم با مشتریان و معرفی محصولات جدیدمان فراهم کرده است."

بازرگانان کشورهای مختلف خریداران اصلی محصولات ایرانی

البته این نمایشگاه آنقدر تخصصی است که تاجر و بازرگانان از کشورهای مختلف خودشان را به تبریز رساندند تا با شرکت‌ها و برند جدید آشنا شوند و قرداد تجاری امضا کنند. نسرین صادق نژاد، مدیر فروش بین الملل منطقه شرکت زرکام درباره حضور مشتریان خارجی می گوید:« برخی از تاجران کشورهای منطقه به نمایشگاه آمدند و ما هم با آنها صحبت کردیم. ملاقات‌های با مشتریان فعلی برای ثبت سفارش های جدید داشتیم و همچنین با مشتریان جدیدی از کشورهای عراق، آذربایجان، تاجیکستان، لیبی و افغانستان مذاکر کردیم.

پتانسیل صادراتی این نمایشگاه بسیار خوب بود و ما انتظار چنین استقبالی را از تاجران و بازرگانان خارجی را با توجه به نمایشگاه ایران اکسپو نداشتیم.» فرزانه مرادی هم مدیر کنترل کیفی یکی از کارخانه های تبریز است.

او درباره برگزاری این نمایشگاه در سطح بین المللی اظهار می‌کند:« بازرگانان بسیاری از کشورهای منطقه در این نمایشگاه حاضر شدند. با اینکه امسال نسبت به سال گذشته تعداد شرکت کنندگان کمتر است ، اما به نظرم حضور تاجران خارجی بیشتر شده است. ما خوشحالیم که این نمایشگاه برگزار شد. به نظرم تبریز مهد صنایع غذایی است و کارخانه های بسیاری دارد، توقع داریم همه در این مدل نمایشگاهها شرکت کنند. اینجا فرصتی برای صادرات است ‌ و برگزار کنندگان باید کاری کنند که همه شرکت‌ها حضور داشته باشند.» با اینکه شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حاضر شدند تا بتوانند خریداران واقعی خود را پیدا کنند، اما برخی از بازدیدکنندگان هم از برندهای ایرانی درخواست‌هایی داشتند. مریم میرزایی یکی از بازدیدکنندگان درباره شکلات هایی که برندهای ایرانی صادر میکند، معتقد است:« اکثر شکلاتهای که در این نمایشگاه است در فروشگاهها پیدا نمیکنیم. خودشان می‌گویند اینها صادراتی است خوب برای داخل هم تولید کنید. خودم همه شیرینی و شکلات‌ها را دوست دارم،اما علاقه دارم محصول با کیفیت استفاده کنم.» مدیر فروش شرکت تافی هم به جایگاه شهر تبریز تبریز اشاره می‌کند و می‌گوید:« تبریز قطب شکلات است و ما خوشحالیم که در این شهر این نمایشگاه برگزار شده است. البته تعداد شرکت ها کم بود اما ما در بخش صادرات توانستیم قرادادهای خوبی امضا کنیم. امیدوارم برای سال آینده تولیدکنندگان بیشتری حضور پیدا کنند. این نمایشگاه فرصتی است تا بتوانیم کیفیت محصولاتمان را به مشتریان خارجی ارائه کنیم.»

زرکام نگین نمایشگاه شکلات برخی از غرفه‌ها شلوغ‌ترند، بازدیدکنندگان کنار این غرفه‌ها وقت بیشتری را می گذارنند. غرفه شرکت زرکام یکی از همین غرفه‌هاست. آنطور که به نظر می رسد مسئولان این شرکت هم مذاکرات بسیاری با بازرگانان خارجی داشتند و هم توانستند مشتریان داخلی را پیدا کنند. بازدیدکنندگان از محصولات زرکام می‌پرسند، از انواع کیک‌ها، شکلات‌ها ، بیسکویت‌ها ، ویفر و تافی که این شرکت عرضه کرده است. علی رضا احمد‌نژاد، مدیر عامل شرکت زرکام درباره سطح این نمایشگاه معتقد است:«شرکت زرکام از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی و پژوهشی زر امسال برای اولین بار در نمایشگاه شیرینی و شکلات تبریز شرکت کرد، هدف اصلی ما ارائه دستاوردها و محصولات جدید و همچنین شناسایی مشتریان داخلی و خارجی است. ما می‌خواهیم محصولات جدید را به مشتریان عرضه کنیم و هم بدر نظر داریم ارتباطات موثر در حوزه تامین و فروش با ذینفعان خود برقرار کنیم.»او تاکید می کند:« امسال از نمایشگاه شیرینی و شکلات تبریز نسبت به سال گذشته استقبال کمتری شد، اما با توجه به اینکه این نمایشگاه تخصصی است. مشتریان صادراتی و مشتریان داخلی حضور داشتند و ما هم توانستیم جلسات و اهداف خود را پیگیری کنیم.» کوروش رضایی، مدیر مارکتینگ زرکام هم درباره اهمیت حضور در نمایشگاه می گوید:« ما به آن هدفی که می‌خواستیم در این نمایشگاه رسیدیم، تعاملی بین شرکت زرکام و مشتریان برقرار شد و این نمایشگاه از این منظر برای ما یک فرصت بود. چرا که کیفیت زرکام بسیار بالاست و تنوع محصولاتمان هم بسیار خوب است. ما امسال برای اولین بار ویفرهای میوه‌ای ۱۳۵ گرمی را نمایش دادیم . کراکرهای ما که نامش فیبورا ست برای اولین بار وارد بازار شد. همچنین تافی کره‌ای با مغز شکلات هم برای نخستین بار به بازار عرضه شده است.» همچنین محمد مسعود وفادار رییس تحقیقات بازار درباره نمایشگاه تبریز می‌گوید:« نمایشگاه تبریز نمایشگاه بسیار خوبی است و ما در مهد شیرینی و شکلات هستیم، البته عدم حضور برندهای بزرگی مثل ویتانا، آیدین و آناتا احساس می شود، اما برندهای خوبی مثل مینو و‌ نظری شرکت کردند و ما هم با محصولات جدید وارد نمایشگاه شدیم. محصولات ما انقدر جذاب است که همه جذب زرکام می‌شوند محصولی که خیلی توی این نمایشگاه مورد علاقه مخاطبان بود محصول بیسکویت بیس باکس و کیک بریتونا زرکام خیلی برای مردم جذاب بود و بیشتر درباره این محصولات با من صحبت شد.»

استقبال مردم از نمایشگاه خوب است

این نمایشگاه میزبان مهمانان ویژه‌ای نیز بود. دبیر انجمن صنفی شیرینی و شکلات به‌عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه حضور یافت و در غرفه زرکام با مسئولان و مدیران این شرکت نشستی برگزار کرد. او در این دیدار، زرکام را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برندهای ایرانی در حوزه شیرینی و شکلات معرفی کرد و درباره موارد فنی و کیفیت محصولات برندهای ایرانی صحبت کرد. او همچنین وضعیت استقبال مردم از نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد.

همچنین جمشید مغازه‌ای یکی از مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه درباره حضور مردم معتقد است:« استقبال بیسیار خوب بوده و ما پیش بینی این موضوع را داشتیم همچنین استقبال بازرگانان خارجی هم بسیار خوب بوده است و امیدواریم شرکت های ایرانی بیشترین سود را از این نمایشگاه داشته باشند.»


نورنیوز
نظرات
آگهی تبلیغاتی
آخرین اخبار
کارت سوخت تا کی حذف می شود؟
نورنما | لحظه برخورد صاعقه به یک نفر حین دوش گرفتن زیر باران
جزییات صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری/ آغاز پرداخت‌ها
عکس های منتخب جهان، 24 آوریل 2024
ماجرای بازداشت عوامل اصلی شبکه یک سیما چه بود+ فیلم
واژگونی پژو حامل مهاجران افغان در جاده بردسیر کرمان
قانون آمره خلیج فارس؛ امنیت پیوسته، سرنوشت مشترک
ایران نما | معرفی جاذبه های گردشگری شهرهای ایران (15)«آوج»
پیام پاریس برای گفتگو با تهران چه بود؟
ترمیم نمرات نهایی رسمی شد؛ فرصتی تازه برای کنکوری‌ها
ترامپ، رییس تیم فنی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران را تعیین کرد
تبریز میزبان شیرین‌ترین رویداد سال شد+فیلم
درگیری مسلحانه درفرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو + فیلم
پیام صریح عراقچی به اروپا؛ از وضعیت باخت-باخت خارج شوید!
یامین پور هم وارد غائله اخیر صداوسیما شد!
توضیحات و عذرخواهی مجری سیمای خانواده + فیلم
استقلال- پیکان؛ آزمون زود هنگام جباری!
وقوع زمین لرزه در آذربایجان شرقی
شگفتی ببینید؛ گلچین گل‌های استثنایی فدریکو والورده هافبک جنجالی رئال مادرید
رکورد شکنی افزایش قیمت‌ها در فروردین + رتبه بندی گرانی
زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور نوبت اول 1404
سیگنال غیر سازنده وزیر خارجه آمریکا به مذاکرات مسقط
دیده شدن پلنگ ایرانی در ارتفاعات طالقان + فیلم
«راز مرگ خاموش در باغ‌ویلا؛ شایعات فضای مجازی صحیح نیست»
فروش دنا پلاس با شرایط ویژه از سوی ایران خودرو
فیلم های سینمایی امروز تلویزیون 4 اردیبهشت
نورنما | کشف موجودات شگفت انگیز از ژرفای تاریک و سرد اقیانوس
رمز گشایی از کشف جسد زن ایرانی ساکن ولز در باغچه خانه
جلال چراغپور به آبی های پایتخت ملحق شد
آب و هوای امروز 4 اردیبهشت + وضعیت استان ها
وضعیت ترافیک در محورهای شمالی
مدیوم شات | معرفی فیلم《صیاد》به کارگردانی جواد افشار
جهش قیمت محصولات گروه سایپا + جدول قیمتهای جدید
واکنش رئیس صدا و سیما به حواشی «سیمای خانواده»
ادامه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی درهاله ابهام
عزل سریع مدیر حاشیه ساز سیما؛ جبلی:خطا مشکوک و نابخشودنی بود!
آینده روند مسقط: اصل عدم قطعیت هایزنبرگ، سوپرپک ها و اونجلیک ها
از پدیده مدرک فروشی در ایران چه می دانید؟
قیمت خودرو امروز 4 اردیبهشت 1404
مهلت بسته حمایت معیشتی از مادران باردار (طرح یسنا) فقط یک هفته باقی مانده +مشمولین و مبلغ
آغاز افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت 1404
دهک‌بندی جدید یارانه‌ها با شاخص‌های دقیق‌تر؛ جزئیات آئین‌نامه تازه دولت اعلام شد
برنامه مسابقات امروز 4 اردیبهشت + پخش زنده
پایتخت یمن زیر بمباران سنگین جنگنده‌ها های آمریکایی + فیلم
شگفتی در میانه مذاکرات؛اسرائیل میز ایران را در کاخ سفید تصاحب کرد!
درخشش دوباره سردار آزمون؛ گل و پاس گل تنها در سه دقیقه برای شباب الاهلی
خلاصه بازی آرسنال (2) - کریستال پالاس (2) + فیلم
ایران نما | معرفی جاذبه های گردشگری شهرهای ایران (14)«آمل»
صحبت های مجتبی جباری - هدایت تیم تا آخر فصل
فیلم روستایی با «زن و بچه» به کن بازگشت!
X
آگهی تبلیغاتی