نورنیوز- گروه فرهنگ و جامعه: 15 اسفند ماه امسال احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به موضوع گزینه «عجله دارم» تاکسیهای اینترنتی گفت: این گزینه از موضوعاتی بود که هیچ دستگاهی به آن ورود نداشته و ما راسا ورود کردیم و قطعا از مصادیق گرانفروشی است. وی افزود؛ قبلأ تذکرات لازم را داده بودیم و در این خصوص پرونده ای تشکیل و در حال تحقیقات مقدماتی است.
پیش از این هم اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تذکر جدی سازمان تعزیرات به تاکسیهای اینترنتی و اینکه قرار گرفتن گزینه «عجله دارم» در اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی تخلف است و باید حدف شود، گفته بود؛ با انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافران تاکسیهای اینترنتی هیچگونه خدمات خاصی به مسافر ارایه نمی شود و مصداق بارز اضافه دریافت و گرانفروشی است. وی تاکید کرده بود؛ تذکر جدی می دهم که تاکسی های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت میکنند دچار مشکل نکنند. چنانکه تخلف گرانفروشی احراز شود رئیس شعبه حق دارد حکم به پلمب واحد مربوطه بدهد..
بدنبال اخطار سازمان تعزیرات حکومتی به تاکسی های اینترنتی، شرکت اسنپ به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد؛ گزینه «عجله دارم» راهکاری است که کاربران از طریق آن میتوانند شانس پذیرفته شدن درخواستشان را افزایش دهند و زودتر به مقصد برسند. اسنپ همچنین تاکید کرد؛با انتخاب این گزینه، قیمت جدیدی برای سفر محاسبه میشود که بر اساس الگوریتمهای تنظیم شده توسط واحد تجاری اسنپ تعیین شده است.
کاربران چه می گویند،.
حانیه یکی از شهروندان تهرانی در این خصوص به نورنیوز گفت؛ متاسفانه وجود این گزینه باعث شده که رانندگان در ساعات پر ترافیک درخواستها را نپذیرند و صرفا به پیامهایی که باعجله دارم ارسال می شود پاسخ بدهند
وی که سرو کارش به دلیل رفت و آمد زیاد در سطح شهر با اسنپ است افزود: به نظر می رسد گزینه عجله دارم ، رانندگان را وسوسه می کند تا مسافر را در صف انتظار قرار دهند تا مجبور به استفاده از این گزینه شود درحالیکه برای مسافر توجیه اقتصادی ندارد.
علی یکی دیگر از شهروندان هم گفت: اغلب درخواست های من به انتخاب گزینه عجله دارم ختم می شود که گاهی به دلیل افزایش قیمت مجبور به انصراف از سفر می شوم و با تاکسی خطی سفر می کنم.
بررسی نور نیوز نشان می دهد که شرکت اسنپ پس از اخطار سازمان تعزیرات حکومتی گزینه عجله دارم را از اپلیکیشن خود حذف کرده اما تاکسی اینترنتی تپسی هنوز این گزینه را حذف نکرده و صرفا اقدام به اجرای نظر سنجی اینترنتی برای کسب نظر کاربران در خصوص حذف یا عدم حذف این گزینه نموده است!..

نورنیوز